Pracując w branży internetowej lub przeglądając różne witryny, nie raz słyszy się o pojęciu „SEO” lub pozycjonowaniu. Ale czym tak właściwie są te słowa i jaka jest ich definicja? Na te pytania postara się Państwu odpowiedzieć Michał z SEMhub w poniższym tekście.

SEO – ROZWINIĘCIE I DEFINICJA

SEO jest skrótem od angielskiego wyrażenia „search engine optimization”. W języku polskim to zdanie tłumaczy się jako „optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych”. Mówiąc najprościej, jest to szereg działań jakich podejmuje się wykonawca, aby dopasować kluczowe słowa do najczęściej wyszukiwanych haseł w Internecie, co w konsekwencji doprowadzi szukającego do pożądanej przez wykonawcę strony. Czyli na przykład strony internetowej jakiegoś przedsiębiorstwa. Dzięki temu będzie mógł wypromować swoją działalność oraz produkty lub usługi.

PRZYKŁAD ZASTOSOWANIA TECHNIKI POZYCJONOWANIA

Przyjmijmy, że założyliśmy firmę i chcemy, żeby nasz zakres usług dotarł do świadomości jak największej liczby ludzi. W tym celu musimy dobrze zaprojektować stronę internetową. Wszystkie produkty jakie oferujemy starajmy się opisać sami, nie kopiując gotowych schematów lub pojedynczych zdań. Im bardziej nasz tekst będzie unikalny, tym wyżej nasza witryna zostanie wyświetlona pod konkretnie wyszukiwanym hasłem. Umieszczajmy na naszej platformie różnorodne charakterystyki, przyciągające uwagę czcionką lub niestandardowym formatem, na przykład wypunktowaniem tez czy wyodrębnieniem cytatów. Pamiętajmy, że sama nazwa naszej firmy jest bardzo ważna, to ona może okazać się kluczową frazą wpisywaną w wyszukiwarkę. Istnieje także możliwość opłaty za wyższe umieszczenie naszego adresu w wyszukiwarce. Na rynku pojawiło się w ostatnich kilku latach wiele spółek specjalnie zajmujących się pozycjonowaniem, więc kiedy nie wiemy jak się do tego zabrać, to warto powierzyć im to zadanie.

PLUSY I MINUSY SEO

Najważniejszą zaletą SEO jest ustanowienie naszej strony internetowej na możliwie najwyższej pozycji w wyszukiwarce, co przyczyni się do większej rozpoznawalności. Do negatywów należy wpisać ewentualne koszty za tę usługę, bez jednoczesnej pewności, że wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania przyciągnie klientów.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

To powinno też ci się spodobać: