Zdrowie, Medycyna

Jak opanować lęk?

Atak lęku może zburzyć radość życia. Jeśli pojawia się pierwszy raz, pozostawia po sobie poczucie, że nic już nie jest pewne i że wkrótce lęk się powtórzy. Jednak, gdy do tego dojdzie, nie trzeba tkwić w bierności. Istnieją sposoby na to, aby atak lękowy skrócić, lub opanować go całkowicie.

Jak poradzić sobie z lękiem?

Czując zawroty głowy i podłogę uciekającą spod stóp, trzeba szybko działać, zamiast zastanawiać się, jak opanować atak lęku. Należy zacisnąć powieki na pięć sekund, a następnie otworzyć oczy i szybko mrugać, licząc do dwudziestu. Brzmi jak czary-mary? Niesłusznie! Metoda specjalnych ruchów gałek ocznych jest pomocna w skutecznym leczeniu osób, które po powrocie z misji wojennych cierpią na syndrom stresu bojowego.

Jak się zachować przy ataku lęku?

Zagadka jak poradzić sobie z lękiem będzie bliższa rozwiązania, kiedy weźmie się pod uwagę potęgę regularnego oddechu. W czasie ataku lęku serce bije mocniej, jak po wielkim wysiłku, a oddech jest skrócony. Warto wówczas usiąść komfortowo i starać się przedłużać oddech. Pomocne może być wdychanie i wydychanie powietrza w stulone dłonie albo papierową torebkę.

Kto pomoże, gdy prześladuje silny lęk?

Powyższe metody dają odpowiedź na pytanie, jak opanować atak lęku, zanim skieruje się kroki do lekarza lub psychologa, aby ustalić z całą pewnością, jak poradzić sobie z lękiem. Po co starać się wytrzymywać z podobnymi dolegliwościami? Lepiej uznać, że potrzebna jest pomoc i sięgnąć po nią. Nim jednak porozmawia z nami specjalista, warto wiedzieć zawczasu, jak opanować atak lęku podczas jazdy autobusem, na ławce w parku, czy we własnym domu.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

To powinno też ci się spodobać: